perjantai 26. joulukuuta 2014

Joulunaikaa jatkuvaa


Rakastan valoa,
sillä se näyttää minulle tien.
Kestän silti pimeyden,
sillä se näyttää minulle tähdet.
-Og Mandino-


Pieni joulukynttilä pöydälläin, 
mulle liekin loistavin lausui näin:
Katso pieni, vähäinen olen vain,
silti suuri tehtävä osanain.
Juhlamieltä, lämpöä säteilen,
tuon mä joulun kotihin jokaisen.
Lapsi, lailla kyntilän, sinäkin,
valon, lämmön luoda voit koteihin.
Elämässä paljon on pimeää,
kaikkialla kaivataan kynttilää.
-Ester Ahokainen-




Kun on kylmää ja pimeää, tämä yksikin kynttilä lämmittää.
Kun tulen tähän vierellesi, kaksinkertainen on kirkkautesi.
Ei enää olekaan pimeää, ja kolme kynttilää enemmän lämmittää.
Näin kirkkaassa kynttilänvalossa, joulu onkin jo melkein talossa.
-Anneli Pikkanen-




Lumi sataa hiljalleen, peittää mustan maan.
Kaikkeen hyvään uudelleen, saa joulu uskomaan.


Toivon joulunaikaasi rauhaa ja hiljaisuutta, sekä tuhansien tähtien valoisuutta.
-Ansku-




10 kommenttia:

  1. Ihania ja liikuttavia joulurunoja, sydämessä oikein sykähti. <3 Ihanaa Tapaninpäivän iltaa Ansku. <3

    VastaaPoista
  2. Voi ihana Tiia, olen iloinen kuullessani että tykkäsit ♥ Nämä ovat minulle tärkeitä runoja, jotka olen kopioinut ystäviltämme ja läheisiltämme saaduista joulukorteista. Oikein mukavaa ja rauhallista Tapaninpäivän iltaa myös sinulle ♥

    VastaaPoista
  3. Kauniit runot! Hyvää joulunaikaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kovasti Aikku ja oikein ihanaa joulunaikaa myös sinulle!

      Poista
  4. Ihania runoja ja kauniita asetelmia! Hyvää viikonloppua

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kukka-asetelmista kaksi oli valmista, loput väkersin itse. Kiitos Sussi ja oikein mukavaa viikonloppua sinulle! :)

      Poista
  5. Oi miten ihania joulun tunnelmia <3!

    VastaaPoista
  6. Eilen tuli dokumentti, jossa näytettiin kuinka paljon voi olla valoa kaamoksen keskellä, kunhan huomaa katsoa!
    Valoa ja näkökykyä ja voimaannuttavaa Vuotta 2015!
    Paljon lämpöä, rakkautta ja mielen rikkautta! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minäkin puhun aina kaamoksesta, vaikka jos tarkkoja ollaan, ei täällä etelässä edes ole sellaista. Lapissa olen kerran ollut viikon joulukuussa ja siellä vasta havahduin huomaamaan, mitä oikea kaamos merkitsee.
      Konkreettisen valon lisäksi koen valon ja valoisuuden myös asenteena ja mielentilana. Ihan pienilläkin hyvillä teoilla ja sanoilla voi valaista niin omaa kuin kaikkien muidenkin kulkua.
      Sinäkin olet tuonut valoa minun elämääni, kiitos rakas blogiystäväni ♥
      Kiitos sinulle ihanista toivotuksista ja minäkin toivon tulevaan vuoteesi paljon kaikkea hyvää! :)

      Poista