maanantai 24. maaliskuuta 2014

Kultaakin kalliimpi

Olen postannut aiemmin ihanista tyttäristäni ja siitä miten he ovat tuoneet elämääni valoa ja iloa enemmän kuin kukaan muu tässä maailmassa. He tulevat luonnollisesti aina olemaan elämäni tärkeimmät ihmiset, mutta on myös eräs mies, joka on tyttöjen rinnalla onnistunut lunastamaan paikkansa sydämessäni.

Raskaan avioeroprosessin jälkeen olin niin hajalla ja pettynyt varsinkin itseeni, että halusin keskittyä elämään ihan vaan sitä tavallista ja useimmiten melko kiireistäkin yksinhuoltajaäidin arkea. Näin jälkeenpäin ajateltuna oli varmasti todella hyvä, että me "tytöt" saimme ihan vaan kolmistaan ja kaikessa rauhassa toipua erosta ja totutella tapahtuneisiin elämänmuutoksiin.
Joka toisen viikonlopun tytöt viettivät isänsä ja tämän uuden puolison luona, joten minulla oli silloin aina kaksi kokonaista vuorokautta aikaa vain ja ainoastaan itselleni. Useimmiten lähdin muutaman muun eronneen tai muuten vaan karanneen naisystävän kanssa tanssimaan ;) Noin vuoden verran ehdin viettämään tätä sinkkuäidin elämää, kunnes eräs "parkettien partaveitsi" tuli ja sekoitti tutun ja turvallisen elämäni täysin! Tästä tapaamisesta tulee tänä vuonna kuluneeksi 13 vuotta, joten mehän olemme vielä ihan nuori pari. Toivon, että meistä vielä jonain päivänä voidaan puhua vanhana pariskuntana, muutoinkin kuin vain ikämme puolesta :)

Kiitos omalle kultaiselle kipparilleni, sinua kalliimpi ei kukaan toinen voi minulle olla.


Sano heti jos minä häiritsen,
hän sanoi astuessaan ovesta sisään,
niin minä lähden saman tien pois.

Sinä et ainoastaan häiritse,
minä vastasin,
sinä järkytät koko minun olemustani.
Tervetuloa.

-Eeva Kilpi-


Rannalla

Ihanat vaaleat pilvet
liukuvat taivaalla.

Hiljaa ja lumoavasti
laulaa ulappa.

Aaltojen hyväilyistä
hiekka on väsynyt.

Tulisit aivan hiljaa,
tulisit juuri nyt.

-Saima Harmaja-


"Anna minulle anteeksi, sillä olin väärässä"
on tärkein kuuden sanan lause.

"Sinä onnistuit siinä todella hyvin"
on tärkein viiden sanan lause.

"Mitä mieltä sinä olet"
on tärkein neljän sanan lause.

"Minä rakastan sinua"
on tärkein kolmen sanan lause.

"Me yhdessä"
on tärkein kahden sanan lause.

"Minä"
ei ole lause enää ollenkaan.


Ei se, miltä me näytämme,
eikä se, mitä me aikaan saamme,
merkitse sen rinnalla mitään,
mitä me olemme toinen
toisillemme.

-Marleena Ansio-


Rakkaus on todellista rikkautta ja tämän perusteella voin todeta olevani vähintäänkin miljonääri.

18 kommenttia:

  1. Ihania kuvia ja runoja ja kaunis kirjoitus sulta. Toivon, että olen 13 vuoden kuluttua samassa tilanteessa kuin sinä nyt, edelleen rakastunut. Tällä hetkellä on ainakin kaunis uusi alku ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Anne kovasti! ♥ Voi miten ihana uutinen! Kaikkea hyvää uuteen alkuun ja muistathan että rakkaus ei tuhlaamalla kulu, päinvastoin ;)

      Poista
  2. Kauniisti kipparistasi kirjoitat. Ja runot olivat myös ihania valintoja. Minäkij tunnen joskus haikeutta katsoessani tosi vanhoja pariskuntia, joista huokuu sellainen yhteenhitsautunut kiintymys. Vaan mistäpä sen tietää kuinka pitkä historia heillä on. Voihan olla että ovatkin tavanneet vasta vanhainkodissa:-) Näen myös paljon vanhoja pariskuntia, joiden viestikieli ei todellakaan näytä lämpimältä vaan kalsealta. Onneksi me Ansku ollaan varmasti myös niitä pariskuntia, joista toivottavasti keskinäinen kiintymys näkyy, tosin joskus tietenkin myös räiskyntä tai mökötys. Parisuhde on tunteiden kirjoa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Maaretta ihanasta kommentista! :) Minä olen tässä suhteessa se joka räiskyy ja mies se mököttäjä, mutta molemmat lepymme onneksi tosi nopeasti. Ja kyllä me Maaretta olemme ihan varmasti niitä pariskuntia joista keskinäisen kiintymyksen näkee ♥
      Ja todellakin, voihan sitä vielä tosi vanhanakin rakastaa ja rakastua sekä löytää jopa uuden kumppanin itselleen esimerkiksi sieltä vanhusten hoivakodista tai vaikkapa päivätansseista :)

      Poista
  3. Ai kuinka kaunis kirjoitus miehestäsi. Kiitos kuvista ja runoista ja valoisaa kevään jatkoa! Terttu

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Terttu sinulle kovasti! ♥ Minun kultainen kipparini on superkiltti ja epäitsekkäin ihminen, jonka tunnen. Hän on pitänyt huolta aina parhaan kykynsä mukaan niin omista kuin minunkin lapsistani. Tätä sekä minä että aivan varmasti kaikki viisi lastamme (nyt jo aikuisia) arvostamme suuresti. Ihanaa ja valoisaa kevättä sinulle myös! :)

      Poista
  4. "Me yhdessä" on tärkein kahden sanan lause. Kaunis kirjoitus! Onnea Ansku ja kipparisi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Äitini oli kirjoittanut tuon runon onnittelukorttiin, jonka saimme mentyämme naimisiin. En tiedä kenen tuo kirjoitus on alunperin, mutta kauniita ja viisaita ovat nuo lauseet. Kiitos Tuulia! :)

      Poista
  5. Ihastuttava postaus. Menetyksen jälkeen uusi elämä versoaa aina vihreämmin ja elämään tottuneena. Hyviä päiviä ja kauniita hetkiä teille!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon sinulle ullao! :)

      Poista
  6. Aivan upeita kuvia blogissasi! Ja herkkiksellä vähän silmät kiiltelee tämän postauksen runoista. Taidan käydä antamassa halin tuonne parin metrin päähän...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Herkistyminen on hyvästä aina silloin tällöin :) Kiitos! Ilahduin kovasti, että tykkäsit niin kuvista kuin runoistakin ja siellä halattavakin ilahtui aivan varmasti ;)

      Poista