tiistai 26. marraskuuta 2013

Kiitos ja hyvästi

"Tänään on se päivä,
kun minun matkani on kuljettu loppuun.
Olen sairas ja voimani ovat ehtyneet,
älä siis pyydä minua jaksamaan pidemmälle,
vaan pidä minua sylissäsi
ja kerro minulle kaikista yhteisistä vuosistamme.
Silitä turkkiani niin kauan
kunnes olen kulkenut rajan yli
ja sydämeni on sammunut.
Muistele minua, mutta älä takerru minuun,
vaan jatka eteenpäin.
Kun aika koittaa, kohtaamme jälleen,
emmekä eroa enää koskaan."


-tuntematon-



Karjaalla huhtikuussa 2002. Tämä katse sulatti sydämeni tuolloin...




...sama viisas, kiltti, rakas ja edelleen sydämeni sulattava katse 27.10.2013. 

Uusia ystäviä, kokemuksia, elämyksiä, seikkailuja, rakkautta, jännitystä, iloa, riemua, surua ja huoltakin. Täyttä elämää, todella hienoa sellaista, saimme elää tämän ainutlaatuisen ja rakkaan ystävämme kanssa lähes 12 vuoden ajan.
Suomenlapinkoiramme Lumiturpa Oula on tänään saatettu viimeiselle matkalleen. Kiitos Oula näistä kaikista yhteisistä, ikimuistoisista vuosista, jotka saimme viettää kanssasi. Sinun muistosi elää ikuisesti sydämissämme. Ikävä on valtava, mutta tiedämme, että nyt sinun on hyvä olla. Nuku rauhassa mamman ja papan rakas muhkis  

25 kommenttia:

  1. <3! Kyyneleet silmissä ja pala kurkussa täällä kirjoitan...tiedä täsmälleen miltä sinusta tuntuu. Niin surullista kuin se onkin, on ajateltava ihanaa eläin ystävää ja hänen parasta silloin kun sen hetki tulee. Voimia <3!

    VastaaPoista
  2. Itku tulee väkisinkin :( voimia ja haleja ikävän ja surun keskelle <3

    VastaaPoista
  3. Ansku & Eki osanottomme suruunne Oulan on nyt hyvä olla ...

    Nyt olen vapaa ja mukana tuulen
    saan kulkea rajoilla ajattomuuden.
    Olen kimallus tähden, olen pilven lento,
    olen kasteisen aamun pisara hento.
    En ole poissa vaan luoksenne saavun
    mukana jokaisen nousevan aamun.
    Ja jokaisen tummuvan illan myötä
    toivotan teille hyvää yötä.

    VastaaPoista
  4. Kiitos kovasti Katinka, Valpuriina ja Heidi ♥

    VastaaPoista
  5. Täältä löytyi surullinen postaus. Voimia Ansku! Oulalla on nyt hyvä olla. Ja kauniit muistot kantavat.

    VastaaPoista
  6. Kiitos Sanna K ja Tuulia ♥

    VastaaPoista
  7. "Koiratta on kuonoa ja kahta luppakorvaa yksinäisempi. Yö on toista hengitystä vajaa. En pelkää. Ikävöin." -Eeva Kilpi-
    Karvaisilla ystävillämme on etuoikeus, kun saavat jättää meidät silloin, kun sen hetki on koettanut. Se vaatii vain vahvuutta meiltä ihmisiltä, vahvuutta olla se viimeinen tuki ja turva, silloin kun se parasta niin on. Voimia ikävääsi!

    VastaaPoista
  8. Voi pientä ja voi sinua. Koita jaksaa, vaikka olo on varmasti ihan kauhean pakahduttava, kun joutuu rakkaastaan luopumaan.

    VastaaPoista
  9. Kuudes ja vaikein kerta kun oman rakkaan koirani hyvästelen. Oula kosketti syvemmin kuin yksikään koira aiemmin ja ikävä on valtava. Huikean hienoja muistoja olen sydämeeni tallettanut ja jonain päivänä voin niitä haikeasti, mutta hymyillen muistella. Kiitos kovasti myötäelämisestä ja tuesta NJ ja Pilvi ♥

    VastaaPoista
  10. Kyynelsilmin täällä koitan minäkin valita sanojani... Tuo tunne on niin kovin tuttu ja haikeus nousee mieleen vielä vuosikymmenenkin jälkeen. Jaksamista <3

    VastaaPoista
  11. Tippa silmässä jaan tuntosi.Ehkäpä Oula kirmailee nyt koirien taivaassa minunkin lapinkoiranarttujeni Pinjan,Taikan,Tiukun ja Tankan, sekä arvokkaan vanhan Joutomiehen kanssa.Koiran emännän ja isännän
    raskas viimeinen palvelus lemmikilleen ei ole koskaan helppo.Kaunis runo ja koskettavat kuvat.Jaksamista teille kaikille!

    VastaaPoista
  12. Kaunis kiitos Maaretta ja Paula-Maija ♥ Mä annan sut pois, mä päästän sut pois, vaikka sattuu.....

    VastaaPoista
  13. Lämpöisin osanotto ja lohtuhalaus. Lemmikistä luopuminen on sydäntäriipivää ja vaatii oman surupolkunsa. Nuo kaksitoista vuotta ovat olleet varmasti aivan erityisiä ja Oula kulkee aina sydämissänne.
    Voimia♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos lohduttavista ja kauniista sanoistasi ♥ Meillä ei koirat ole koskaan nukkuneet sängyssä, mutta nyt taidan kaapata pikkukoiruuden kainaloon ja koittaa saada unen päästä kiinni.....Kiitos Hannah myös halauksesta, se tuli tarpeeseen ♥

      Poista
  14. Voi ei. Kurjaa on elämä välillä. Otan osaa suruusi.

    VastaaPoista
  15. Suloinen mussukka noissa kuvissa... Otan osaa ja voimia tulevaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lämmin kiitos Merenneito! ♥

      Poista
  16. Te itkette haudallani
    menetettyä ystävää,
    mutta minä en ole vielä mennyt.
    Olen kaikkialla
    missä ennenkin olin.
    Voitko kuulla ääneni?
    Näetkö minut odottamassa
    Sinua kotiin?
    Tunnetko lämpöni lähelläsi?
    Kun käyt haudallani
    Olen siinä vierelläsi.
    Olen kanssasi kun ikävöit minua.
    Olen aina luonasi,
    enkä jätä sinua yksin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kaunis ja lohduttava (sekä itkettävä) runo. Kiitos sinulle Tuula ♥

      Poista
    2. Otan osaa suruusi. Voimia ja jaksamista. Oman koiran menettäminen on NIIIN surullista.

      Poista
    3. Ikävä on raastavaa. Kiitos paljon sinulle ullao ♥

      Poista
  17. Voi tuota kultapientä <3 Jaksamista tässä surussa!

    VastaaPoista