sunnuntai 28. heinäkuuta 2013

Meripäivähulinaa

Neljä päivää meripäivähulinaa takana. Seura ja sää eivät olisi enää paremmat voineet olla, joten iloisin mielin starttaamme uuteen, alkavaan viikkoon. Minä olen asustellut veneellä jo torstai-illasta alkaen, jolloin siskon kanssa kävimme kuulostelemassa meripäivien avajaisillan musiikkitarjontaa ja tulimme sitten veneelle nukkumaan. Perjantaina kävelimme aamupalabrunssille Cafe Laituriin ja sen jälkeen torille katsastamaan kansainvälisten suurmarkkinoiden meininkiä. Ihmisiä oli todella paljon liikkeellä ja kyllähän siellä raha vaihtoi omistajaa tiuhaan tahtiin.
Mieheni liittyi koirien kanssa seuraani sitten myöhemmin iltapäivällä, jolloin kävelimme koirien kanssa rantoja pitkin, kaukana juhlakansasta. Illalla saimme veneelle rakkaita, todella toivottuja "vieraita" ja jäätyämme myöhemmin yöllä taas kahdestaan, tyydyimme kuuntelemaan Matti Nykästä ihan vaan oman veneen kannelta käsin ja hyvin kuului ;)
Eilen päivällä kävimme lähes koko perheen voimalla tekemässä paatilla pienen ajelun ja sen jälkeen rantauduimme Lehmäsaareen, missä nautimme kevyen salaatti-patonki-tuorejuusto-aterian erinäisten jääkaappikylmien raikkaiden juomien kera. Nautimme myös täysin tyynestä ja helteisestä säästä sekä tietenkin toistemme seurasta. Kiitos kaikki rakkaat murut ja murmelit, kun tulitte meitä moikkaamaan ja viettämään aikaa kanssamme! Myöskin te, jotka ette päässeet veneajelulle ja pikku vinkkinä vaan, että vielä on kesää jäljellä ;) Illalla teimme vielä kävelykierroksen meripäiväalueella ja tulihan siellä muutama tuttukin tavattua. Tultuamme takaisin veneelle, pulahdimme ensin uimaan ja sitten istuimme kannella vielä jonkin aikaa kuunnellen rannalta kantautuvaa musiikkia.

Tänään on kierretty ja esitelty eräille ihanille pitkänmatkalaisille Katariinan puistoa sekä Sapokkaa.

Tässä kuvia eiliseltä veneajelulta:

Museoalukseksi kunnostettu höyryjäänmurtaja Tarmo Merikeskus Vellamon edustalla.

Muutama ruoka- ja juomateltta sekä myyntikoju ;)

Kantasataman vierasvenelaituriin oli saapunut tosi hulppeita jahteja, ja tässä yksi suurimmista. Moni varmaan arvaakin kuka on tämän jahdin kuuluisa, myös tämän päivän Iltalehden otsikoihin päässyt omistaja ;)

Merivoimien ohjusvene Pori oli myös saapunut meripäiville.

Kotkalaiset hinaajat Viikari ja Poseidon :)

Kotkan Pursiseuran järjestämä meripäivien purjehduskilpailu Vellamon Kierros oli hienoa katseltavaa.

Tämä näytti kauempaa katsottuna ihan merirosvolaivalta ;)

Tähän loppuun vielä muutama kuva meidän aallonmurtajalta kun käytettiin koirat iltakierroksella ja haettiin huomisaamuksi kahvivettä. Heinäkuun viimeisiä päiviä elellään, mutta toivotaan että kesäkelit jatkuvat vielä pitkään.

Yövymme siis vielä yhden yön täällä veneellä, sillä em. ihanat pitkänmatkalaiset ovat majoittuneet meidän kotiimme ja lähtevät huomenna ajamaan kohti omaa kotiaan. Turvallista matkaa heille, mutta nyt Sapokka vaikenee, hyvää yötä!

1. Hienoja kuvia meripäiviltä! Kotka on minulle emlkoisen outo kaupunki. Joskus olen jossain työkokouksessa siellä käynyt mutta kesäinen Korka on bongaamatta. Täytyy joskus korjata tilanne!

1. Kiitos! Kotka on parhaimmillaan juuri kesällä. Varsinkin Kotkansaaren kauniit puistot ja tietysti kaupunkia ympäröivä meri tekevät tästä viihtyisän kesäkaupungin :)